Tuesday afternoon

Idag åkte pappa o jag till Viby som har 50 % på allt, växter såsom krukor. Jag har egentligen varken plats eller riktigt råd att handla en massa nytt men vem kan motstå ett sådant erbjudande? Det jag egentligen letade efter var Mårbackapelargoner, dessa var det förståss bara otroligt dåliga exemplar kvar av så jag fick handla en massa annat istället.

Jag är ju lite försiktig av mig vad det gäller färgval och blomsort så mina kartonger gick  väldigt mycket i rosa/lila och pelargoner och lavendel. Man kan inte riktigt säga att detta är något  som ligger i släkten. Min pappa älskar nämligen skrikiga färger, helst orange. I min pappas lådor var det därför blandat allt möjligt; blått, rött, orange, vitt, lila, rosa m.m. Han blandade även hejvilt med växter; tagetes, blomstertobak, pelagoner, lobelia, flitig lisa osv.  Förra året var det likadant, pappa hade de fulaste kartongerna jag någonsin sett med sig hem, nästanh så jag skämdes. Men när han väl fått fixa o dona i krukor och lådor hemma blev det riktigt fint. Nånstans finns det nog något färgseende iaf, han brås nog på mig!









Kommentarer
Postat av: Alexandra

fin fina pappa Göran


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback