På hugget

Idag är jag riktigt i farten. Det blev ingen tvättstugestädning igår men det har jag fixat idag istället, jag har även tvättat tre tvättar och hängt dem utomhus, plockat ur och i diskmaskinen, damsugit övervåningen och halva undervåningen, bäddat min säng, snart bäddat rent i Jonas säng och sopat uteplatsen.

Kvar att fixa med är att ordna det sista på uteplatsen och flytta dit utemöblerna, fundera över om jag ska byta "färg" i vardagsrummet, röda och rosa accesoarer nu till semestern? duscha och göra mig iordning, laga mat tills Jonas kommer hem från jobbet samt förbereda inför eventuella fikagäster (nej jag hoppas inte bara på att någon händelsevis dyker upp nu när vi har det så fint och städat, Jonas föräldrar pratade fakttiskt om att komma och kolla på vår bod och nya mur idag)

Ikväll ska Jonas iväg på uppdrag, hans svägerska ska sjunga på deras vänners bröllopsfest och Jonas ska kompa. Jag ska följa med och lyssna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback