Morgonpromenaden

Här kommer det Birgitta...haha!

Gårdagens promenad var jättehärlig. VI går en runda som kallas för Orrnäs-rundan och sedan tog vi den längre sträckan då man även går Öninge...som man säger. Med allt vackert att titta på och en massa pratstunder så tog promenaden ca 2 timmar och 20 minuter. Men då kanske vi gick effektivt i 1 timme. Naturen är så himla härlig här, allt är så vackert. Det enda som saknas är att man skulle kunna gå längs Vättern, den ligger lite för långt bort för det. Jag ska ta en runda idag med, ska leta reda på min MP3 och ge mig ut så fort jag ätit lite.




Där borta bakom skogsdungen bor vi....tror jag.


Kossamuu


Jag ser aldrig vem som är vem, men Birgitta står i mitten och Amanda och Wilma sitter framför.


Efter promenaden så pratade jag lite i telefon och sen så kom Snälla Birgitta över och bjöd med mig upp till Lysings på lunch. Världens bästa granne! Jag blev bjuden på en jättegod laxsallad. Är in någon gång här i Ödeshög borde ni verkligen prova den, helt toppen. Vi satt och åt och skrattade om vartannat, Birgitta är så himla härlig. Hon skulle visa sin nya mobil och fota mig men höll kameran åt fel håll. Jag skrattade så jag kiknade. Bilderna hon fotade var så roliga! (där lindade jag väl in det fint Birgitta?)
Sedan så gick jag hem från bynn då Ken och Birgitta skulle handla och väl hemma så klippte jag gräset. Gräsklippningen slutade illa då jag körde över en vattenledningsbrunn (??) och gräsklipparn gick sönder, den sprutar rök när man kör med den nu. Känns tungt.....


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ja du vet,teknik och gamla kärringar.Wilma närmast kameran och Amanda bakom henne!Tack för trevligt promenadsällskap.

2008-06-28 @ 07:45:33
Postat av: Anna

Nämen titta världens bästa svärmor Gittan!

Laxsalladen är så god att den är en anledning att flytta till Ödeshög!

2008-06-28 @ 19:21:49
Postat av: Jag

Birgitta: Jaa ungefär som jag och gräsklipparen då... tack för god sallad!



Anna: Du har verkligen dragit en vinstlott. Så med både en härlig svärmor och den goda laxsalladen har ju du två anledningar att flytta hit!

2008-06-29 @ 07:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback