Midsommardagen

Förmiddagen igår gick åt till att städa o dona. Jonas var iväg i Tranås och hjälpte sin bror med att spika panel på huset som tack för hjälpen för att han var här i torsdags o hjälpte oss mura. Det är bra med kunnig familj. När Jonas kom hem åkte vi upp till Omberg igen, där var badvattnet på värmning och det sjöngs singstar. Jag och Jenny körde en omgång mot varandra och det var hårfint, men Jenny vann förstås.

Sedan betsällde vi pizza medan första gänget badade.Tunnan är en tunna för runt 8 personer tror jag, men vill man kunna röra sig är det skönt med lite mindre folk i. Efter någon timme var det vår tur att hoppa i. Jag verkar tyvärr har blivit lite mesig så jag klarade bara att sitta i i typ 20 minuter sen var jag kokt. Jag är nog mer fötjust i att det är varmt i luften och lite småkallt i vattnet än kallt i luften och kokhett i vattnet. Vatten ska vara svalkande.


Den fina utsikten. Förr har det nästan alltid varit mörkt när vi badat. Lite mer känsla över det faktiskt!


Ska vi inte skaffa en??


Kallsup... varmsup??


Dricka öl o bada badtunna


Verandan utifrån, jättevackert!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jo det ser nästan ut som Jonas tycker att det är dags va..

2008-06-22 @ 11:45:16
Postat av: Cici

Jag tycker också det är dags!

2008-06-22 @ 12:36:05
Postat av: Jag

Det är ju alltid lättare med andras barn....förstås!

2008-06-22 @ 19:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback