Mysteriet med det försvunna pålägget

91765-1082

I måndags morse gjorde jag mig några smörgåsar, dels att äta som frukost samt att ta med mig till jobbet o morgonrasten. Jag hade vanligt mjukt bröd med smör och rökt skinka. Jag gav katterna några småbitar då pålägget var väldigt stort och sedan lindade jag in den smörgåsen jag skulle ha med mig i en påse och la på köksbordet. Jag gick o satte mig vid datorn för o kolla de vanliga sidorna o när jag kom ut till köksbordet igen ca. 15 min senare var pålägget helt borta. På påsen fanns det en stor reva o där inne låg min smörgås alldeles naken o ingen var i närheten. Var var pålägget?

Misstänkt nr. 1 -Lillen
Misstänkt nr. 2 -Sally
Misstänkt nr. 3 -Maja
Misstänkt nr. 4 -Skilla
Misstänkt nr. 5 -Silver

Vem var det som tog mitt pålägg och hur gick tjuven tillväga, vad tror du?

Kommentarer
Postat av: Alle

ja tippar på lillen...starkt

2007-05-10 @ 15:51:41
Postat av: Jag

Men hur?

2007-05-10 @ 15:57:44
Postat av: alle

djur kan allt

2007-05-10 @ 20:24:28
Postat av: Anna

Jag tror det var maja, med ljustaken, i salongen.

Postat av: Anna

Förresten måste jag få berätta om en snarlik händelse här i huset i förrgår. Linus hade stekt tre korvar och lät de svalna i stekpannan då han skulle ha dem som matlåda. När han kom ut till köket skrek han: Anna har du ätit en av mina korvar? (som om, liksom....)Nej vi hittade en liten korvstump på golvet, resten låg nog i magen på Timon och pumba som såg mycket skyldiga ut....

2007-05-11 @ 08:15:42
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Jag

Anna var den enda som förstod vilken lek jag syftade på. Men Maja med en ljusstake i Salongen var nog inte rätt.

Det där med korven var nog också en typisk grej som man inte bör göra när man har katt. Men jag menar, min smörgås låg ju iaf i en påse! O att Linus skylde på dig...hahahahaha!


Någon som har en annan gissning?

2007-05-12 @ 08:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback