Renoveringsfest

Vi funderar lite på hur vi skulle kunna snabba på vårt renoveringsarbete. Jag kom på snilleblixten att ha ett renoveringsparty. Nu kanske ni undrar vad ett renoveringsparty är? Joo ett renoveringspraty är alltså ett party där folk kommer o hjälper en att renovera och sedan bjuder värdparet på något smarrigt att äta (inget dricka, man vill ju ej ha rosa tak och halva lister hahhaha) och lite underhållning under dagens gång, ev. har man en härlig fest vid dagens slut. Själv skulle jag nog tyckta att det var helt Ok att bli bjuden på ett renoveringsparty om jag visste att man senare skulle kunna få igen alla hjälp. Då Jonas o jag mer än gärna hjälper andra så kanske vi skulle ha ett renoveringsparty?Självklart kan man ju inte sätta vilket renoveringsarbete som helst på folk, men ex. spackling, målning/tapetsering, riva garderober, isolera, sy textilier, riva upp golv osv. osv.

Det jag undrar nu är om det finns något intresse för ett sådanthär party? Hahaha. Bäst o fråga innan man planerar o bjuder in! Jag vill gärna att alla som vet att de skulle få en inbjudan svarar ärligt, även ni som aldrig kommenterar annars men som jag vet läser bloggen!! Jag tror o hoppas på er hjälp...hahaha, känn ingen press nu!

91765-847

Att renovera detta rum skulle kunna vara ett uppdrag!! Hahaha!

Kommentarer
Postat av: Helena F

Jag är på! Lätt. Dock så är jag ju inte den mest händiga eller fingerfärdiga. Men med lite bra vägledning så går väl det mesta! Om inte så kan jag ju fylla eran frys med hembakt bröd eller nåt haha!

2007-03-05 @ 19:32:54
Postat av: Helena

Jarå, Daniel och jag är på, vi har ju lite erfarenhet också och skulle tycka det vore skönt att byta miljö också. Kanske få lite ny inspiration och sug. Och så är det ju en bonus om ni kommer och hjälper oss sen. Haha. Frågan är bara om ni kommer att ha tid med det när ni har ett eget hus.

Postat av: Cici

Jag kan komma också. Jag är ju lite haj på det där med symaskiner ;)

2007-03-06 @ 07:56:26
URL: http://danielscecilia.blogg.se
Postat av: Alle

SJÄLVKLART ställer ja o berta upp. Kommer ni till oss först eller?haha, skulle faktiskt behöva din hjälp ganska snart. Det är inte långt kvar nu... Jag ringer dig idag så kan vi pr mer. kram kram

2007-03-06 @ 08:32:43
Postat av: frida

tänk att vakna upp i ett sånt rum! brrr... jag är på förresten, rätt händig av mig.

2007-03-06 @ 16:30:16
URL: http://fridur.blogg.se
Postat av: Jag

Åhh så trevligt med en sådan uppslutning. Jag får höra av mig mer ju närmre vi kommer Maj. Partyt blir förståss i Maj när vi har vår renoveringsmånad! Roligt med bra vänner som ställer upp!

2007-03-06 @ 16:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback