Penicilin

Fick en liten notis på apoteket om att penicilin ofta gjorde att man fick lite orolig mage. Damen rådde mig att köpa hem lite filprodukter för att lugna magen. Då kommer vi till den stora frågan:

Hur dålig i magen blir man egentligen av penicilin? Vi kör en 1 X 2.

1. Du blir lite extra fisig men magen beter sig i övrigt normalt.

X. Du blir lite lös i konsistensen men magen beter sig i övrigt normalt.

2. Du vågar inte ens fisa för att det fnns stora chanser att du samtiigt skiter ner dig o magen beter sig allt annat än normalt.

Jahopp, jag har ju då blivit en 2:a. Om det nu beror på pencilinet, någon magbacill från jobbet eller att räkorna från Mantorpspizzan som jag åt igår i min sallad var dåliga kan jag ju tyvärr inte berätta. Men hade det varit magbacill eller räkorna tycker man ju att jag skulle spy också och det har inte hänt ännu.

Kommentarer
Postat av: Anna

va jättefint att veta att du sitter hemma och nästan bajsar på dej...

Postat av: Jag

nu känns det dock bättre

2007-03-29 @ 10:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback