Nu känns det lite bättre

Okej, okej, var just inne o kollade min kommande lön. Vi har det så bra att vi får sköta allt som påverkar vår lön med sjukdomar osv. genom ett självserviceprogram. Där kan vi även kolla vad vi får i lön varje månad. Denna månad hade jag varit sjuk i 1 vecka i stöten (min förra jobbiga förkylning) men ändå var min lön något på 12 000 (netto). Självklart blir det ju bättre när man är sjuk så länge i sträck istället för att få fler karensdagar, men ändå!  För en annan som är van vid studielån känns ju detta som väldigt mycket pengar, I´m rich liksom! Sedan har jag ju även ca 3000 varje månad från mina föräldrar, ni vet mitt jobb som personlig assistent hos mamma. Den tjänsten är föresten ledig snart. Kommer ju knappast kunna sköta jobbet sämre än vad jag gör just nu, men det känns ändå dumt att få de pengarna när jag bor i Ödeshög o knappast kommer vara hos dem på samma sätt som nu.

Så jag är svinrik denna månad, tycker jag själv iaf! Tur att vi sparar allt till huset, annars vet jag inte vad jag hade behövt köpa...haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback