Grannsämjan är på topp

Har precis suttit ute i trädgården med mina två toppengrannan Anna o Tanja. Är det något jag kommer sakna så är det dem. Man kan ju alltid hoppas att vi fortsätter hålla kontakten, men man vet ju egentligen hur det brukar bli med sånt. Vi konstaterade att det kommer bli värsta rokaden här på gården 1 juni. Alla flyttar förutom hyresvärden och Barbro i lilla huset. Det blir alltså 4 hushåll som ska flyttas ut. Vi kommer iofs lägga vår flytta sista helgen i maj så förhoppningsvis så kommer vi inte påverkas särskilt mycket av de andras flytt. Anna o Fredrik har köpt hus i Mantorp o har inflytt 1 juni, de ska alltså ut med allt o in med allt på 1 dag. Fredrik-grannen ska flytta till en annan lägenhet då hans(vår förra LILLA lägenhet) varit oerhört kall i vinter(kunde jag meddelat redan innan). Tanja skall flytta in här i vår lägenhet så hon flyttar ju endast över gården, men det är ju nästan värst för man inte tycker man behöver packa så väl... Härligt med så många flytter, det är ju väldigt kul att flytta om man bortser från packande, bärandet och den eviga röran.

Kommentarer
Postat av: Anna

Finns det nån lägenhet jag kan flytta in i då?

Postat av: Jag

Vet inte hur det ser ut med de tvåor som folk ska flytta ifrån. Tanias vet jag att det har varit spekulanter på, men jag har ingen aning om vad de har bestämt sig för. Dn andra är ju vår gamla o den är nog tyvärr inget o ha. Den är kall!


Hur fort har du möjlighet att flytta in? kan du redan 1:a juni kan du säkert få Tanias gamla.

2007-03-29 @ 16:02:30
Postat av: Anna

ja men va inte den lite dyr? Typ 3800?

2007-03-29 @ 22:49:20
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Jag

Vet inte riktigt vad hon ger för den, men det är nog ungefär så som vi ger för denna, 3400 någonting. Annars kostar ju vår gamla typ 2600 tror jag, men den vill du INTE bo i!

2007-03-30 @ 07:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback