Synjunta på Björkvägen

Kvällen var den trevligaste på länge, jag skrattade så jag tjöt fler än en gång. Som vanligt när vi har våra små gatherings alltså. Til mat bjöds det på grillade hamburgare med tillbehör och hemmalagad pommesfrites av Syapotatis. Vi lagade all mat tillsammans och det blev jättegott sånär som på lite brända kanter på burgarna. Till efterrätt blev det färsk frukt och glass, tanke var att vi även skulle grilla marsmallows men vi var tyvärr lite för sent ute. Själva syjuntandet gick kalas, jag själv juntade tyvärr inget utan var mer en duktig värdinna och servade de andra men det gjordes allt från stickning till tvålar till utklädningskläder. Spännande med nya saker varje gång. Man kan ju kanske inte riktigt säga att vi syjuntar, utan vi har mer små pysselkvällar. O himla trevilga sådana.

Fram mot kvällen blev det förståss det vanliga snuskpratet, där missade du nåt Helena F, även utan Anna o Ninni lyckades vi få till det riktigt roligt. Cici anklagade mig för att vara den som var mest snuskpratande, men det går jag inte på. Det är ju inte jag som kan alla fina förkortningar, GPP, ATM, AIM osv.


91765-1184

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback