Oväder

Igår umgicks jag med Jenny...igen. Vi gjorde hemligheter till Tova o Mattias bröllop som jag tyvärr inte kan visa här. Dagen o kvällen var lugn men det bröt ut ett jäkla oväder o regnet fullkomligt öste ner o det blixtrade o åskade. Jag blev lite nervös då jag varken dragit ur telefon, dator eller TV så mitt i värsta skuren fick Jenny o jag springa ut till bilen o hon körde hem mig hit (ca. 100 meter kanske). På den lilla bit till bilen och ifrån bilen hann vi båda bli dygnsura.

Jag bröjade med att springa ner till källaren bara för att kolla läget då vi har fixat replokal i ett rum där det kan vara lite känsligt för mycket regn med brunnar och liknande. När jag öppnade källardörren ut (alltså inte inne i huset) så stod det ungefär 1 ½ decimeter vatten och det var precis upp till tröskeln. Jag vadade ut och började rensa brunnen som lyckligtvis inte var igentäppt utan regnet kom så fort o så mycket att den helt enkelt inte hann med. Vi baxade undan alla instrument och ställde det mesta högt.När vi var färdiga och regnet avtagit lite o vi tittade ut så hade vattenvinån sjunkit avsevärt. Tur det! 

Det är en jäkla skillnad att bo i lägenhet o att ha hus. Jösses vad det är mycket att tänka på o vara orolig över. Allting blir ju så dyrt också ifall det skulle hända nåt. Såana dagar som det var igår är det absolut inte roligt att även vara "ensam hemma". Tur att jag hade Jenny till hjälp och råd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback