Göra stan

Idag har Jonas o jag varit flitiga. Vi började med en tur in till stan/IKEA där vi shoppade lite bildelar, heminredning, byggmaterial och lunchade. Efter det tog vi en sväng till min morfar på lite fika och skitsnack. Som vanligt handlade det mycket om bilskatten, ungdomar som inte städar efter sig i tvättstugan samt fotboll. Nästa stopp var City G och Vikingväxter där vi handlade mat och blommor förståss. Sedan bar det av till mamma o pappa där vi fick kvällsmat, färskpotatis direkt från landet, kassler och kantarellsås (för den som gillar svamp alltså). Det är ju bäst att passa på när man bor såhär långt ifrån civilisationen, mycket som ska hinnas med när man väl tar sig iväg!

Imorgon ska jag fixa inför syjuntan. Tyvärr har jag inte kunnat vara lika flitig som Helena som städade två dagar i rad innan vi skulle komma till dem första gången. Här får man liksom ta det lite för vad det är, ett hus under konstruktion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback