Ångestladdad vecka

Usch fy faaan vilken ångestvecka detta är. Sista måndagen på semestern har redan varit o nu väntar ju förståss sista tisdagen , onsdagen, torsdagen osv. Faan jag vil inte börja jobba igen! Jag känner mig inte det minsta utvilad o någon särskild semester har vi inte haft. Semester för mig betyder att åka bort och vara någon annan stans. Se något nytt!

Jaja, förra veckan såg iaf ut såhär:


Måndag
Min mamma, pappa, morfar, morbror och moster kom hit för att se på huset. Det spöregnade förståss ute så vi fick sitta inne och fika. Morfar påminde oss tiotusen ggr om hur mycket vi hade att göra. Känns bra att även han såg det...Jag hade bakat en jättegod och enkel hallonpaj och så bjöds det förståss på köpekakor. Den allra bästa sortens kakor!  Vi fikade i några timmar o pratade i några timmar o gick husesyn i några timmar o sen var det förståss dags att åka hemåt igen. Mamma o pappa stannade dock kvar en stund och avundades vårt vackra kök o sedan åkte vi  till Dinners o åt lite kvällsmat.





Tisdag
Sixten fyllde 3. Vi åkte upp till Höje på en överraskningstur och hade med oss en exotisk paj bakad av frun i huset (mig). Sixten är ett fan av filmen Bilar och fick därför bilarkalsonger oh en bilarryggsäck med en bilarboll och en bilarkeps i. Det var mycket uppskattat av både barn och förälder. Vi gick ut och satte oss o fika o det var en riktig sommardag, nästan så att det var för varmt. Ute stod våran gammla soffa nymålad och fin. Vår utemböel är änsålänge utdelad åt tre olika håll. Soffa hos Jenny, 1 Stol hos Ingela o Janne o 1 stol + bord hos grannarna. Tur att de kunde komma till användning, attans att de blev så snygga nymålade..haha. Efter att vi fikat så kollade vi runt i den stora trädgården och jag avundades Jennys härliga trädgårdsland. Hon hade tkllomed egenodlad brockoli! Vi blev lovade att få lite körsbärsskott framåt hösten.





Onsdag

Vi åt som vanligt en lunch på Elviras och sedan for jag till City G för att handla inför vår inflyttningsfest på torsdagen. Jag passade även på att stanna hos mamma o pappa o prata o umgås. Det är lite tråkigt att det inte är så ekelt att träffa dem nu som det var när vi bodde i Mantorp.


Torsdag
Dagen D, Johanna Marken. Ödeshög fylls av tusentals markenbesökare och hela bynn upptas av knallare och stånd. Jag försökte vara smart och åka till bynn tidigt för att handla det sista men fick åka riktiga omvägar och fick precis en parkering inte så långt från ICA. Tyvärr var jag sent ute redan kl. 9.30 då hela bynn var fullproppad med besökare. Jag passade på att gå en liten vända och handlade jättevackra amplar i järn.
Under tiden som jag roade mig så var Johan här o han o Jonas rev ner väggen mellan vardagsrum och matrum. Det hela gick på ca. 3,5 timmar och jäklar va bra det blev. Ett helt nytt stort rum. Nu är det bara resten av renoveringen i rummen kvar...

Resten av dagen gick åt till att förbereda inför kvällen då vi hade vår inflyttningsfest för alla Ödeshögsbor + några till. Vi bjöd på grillat med tillbehör och till efterrätt blev det föståss hallonpaj. Allt blev mycket gott och kvällen var perfekt. Alla umgicks och alla hade det trevligt, då vi hade gjort en liten blandning av folk var vi lite oroliga över hur det skulle gå. Men i Ödeshög känner ju alla alla så det gick bra.  De sista gästerna som gick var Olle o grannBirgitta, de gick runt 2-tiden. Då hade jag redan gått o lagt mig o var en dålig värdinna.





Fredag
Jenny o company kom hit på en bakisdag, vi började med leftovers av pajen från festen och fortsatte sedan med pizza och lite dålig film. Vi började också på ett nytt perennland, då jag fått nya växter i inflyttningspresent, som jag blev lämnad i sticket med och fick gräva klart själv. Med lite hjälp av Jonas förståss. När Jenny co. farit hemåt åkte vi till Christer och Marianne och tog det lite lugnt. Men vi var så skitiga att vi knappt fick sitta i deras vita möbler. Skönt att det är någon mer än jag som är sådan!

91765-1220


Lördag
Vi hade en heldag i trädgården. Vi köpte jord som lades på nya landet och sedan planterade jag för fulla muggar. Efter det klippte jag gräs, planterade om lite ful funkia och så klippte Jonas o jag bort Monas mansslukarberså. Det blev en så stor o fin trädgård! O jag var så slut när vi kom in att jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Vi såg på en Morden i Modsommer o Jonas petade på mig hela tiden för att jag "snarkade"...


Söndag
Jonas började måla verandan. Vi har ju bara haft tre veckor på oss nu menar jag. Själv så hade jag inomhustjänst och tvättade o städade lite allmänt.

Framemot kvällen bestämde vi oss för att ta en sväng till Gränna o mysa till det lite. Vi tog på oss finkläderna och for iväg. Det blev pizza förståss o tyvärr var varken Jonas o jag lika lyrisk över dem denna gång. Efter pizzan tog vi en kort promenad i blåsten och sedan avsultade vi hela kalaset med en varsinn marängsviss... Oj oj oj!
(bilder kommer när kameran är urladdad)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback