Matdags

Håller på o lagar mat, torskknyten i ugn. Första gången jag provar så jag hoppas det blir gott, det var iaf enkelt. Skiva potatis tunt och lägg i folie i ugnsfast form, skiva över rödlök, paprika, broccoli och torskblock. Salta peppra och ha på lite olja, knyt ihop folien och in i ugnen ca 1 timme på 200 grader. Eget recept men jag fick förslaget från en av tjejerna i gruppen. Någon slags sallad och sås skulle säkert vara gott till också, frågan är bara vad för sorts. Vi får se vad jag kan hitta på, snart dags att kolla ugnen igen.

Jag har föresten dragit ner på laktosprodukter. Jag har mått så dåligt under långhelgen och Jenny förslog att jag kunde prova att ta bort laktos för att se om det blir bättre. Det är ju tydligen vanligt att man blir känslig mot laktor i vuxen ålder. Jag har börjat att ta bort mjölk o yoghurt men det är ju svårt att ta bort precis allt, såsom smör o ost osv. Cathrine i min grupp sa dock att man måste vara utan laktos helt i ca. 6 veckor för att kroppen skall kunna återställa sig och fungera normalt igen. Lite väl häftigt om man bara tror att man kanske är laktoskänslig. Jag provar såhär ett tag så får vi se vad som händer.

Kommentarer
Postat av: Anna

Min mamma är allergisk mot laktosprodukter.

2007-01-11 @ 08:48:06
Postat av: Anonym

Inte roligt alls, nu vet jag ju inte riktigt om det är så men det är skittråkigt att tillomed för några veckor behöva dricka laktosfri mjölk. Den är jättesöt o nästan läskig.

2007-01-11 @ 17:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback