Lördagen den 20/1

Det började med examensavslutning i Norrköping. Jag hade med mig mamma, pappa, Jonas, Morfar, Farmor o Åke, Jean och Roger samt Marianne o Christer. Min släkt tog upp nästan en hel rad och jag kände mig mycket stolt. När vi kom till Borgen fick vi reda på att alla var tvugna att gå upp på scenen och hämta ett hemligt kuvert + en ros och jag blev jättttttenervös. Däför är i stort sett hela avslutningen som i en liten dimma...haha, nävars. Vi sjöng med min favoritlärare Gunnar, vår rektor pratade och det var representanter för båda lärarförbunden uppe o svamlade. Vi sjöng tre låtar för vår publik, varav en var i kano, vi var mäkta imponerande, déni!
 


Efter Norrköping åkte vi till Sya och där bjöd min farmor på mat. Det blev skinkstek med sås och potatis, samt lax med sås och potatis. Till detta serverades dricka och två goda sallader. Farmor hade även gjort sin berömda glass som är helt extraordinärt god och gamla bagarmorfar hade bakat en superfin och god examenstårta. Alla njöt av den goda maten och berömde farmors ocg morfars matlagning och bagarkonst. Då vädret var lite busigt var de flesta snabba med att resa hemåt igen men några timmar stannade de och vi umgicks och hade trevligt.

 
 
      
 
Vid 6-tiden kom några av min av vänner. Tyvärr var det många som tackat nej och Jenny o Olle ringde kl. 6 o kunde inte ta sig fram pga. busvädret. 7 stycken, gravida Tova och Mattias, Anna och Cici, gravida Anna och Tobbe + Helena, kom iaf och vi åt paj och sjöng singstar. Kvällen var supertrevlig och trots att jag varit väldigt nervös innan alla kom över hur de skulle matcha tillsammans så funkade det bra. Tur att vi är vuxna människor och kan anpassa oss. Singstaret var kvällens höjdpunkt oh jag blev kär. Jonas o jag måste skaffa oss ett för det var så jäkla kul. Även om jag såg allmänt löen ut och aldrig kunde texten när jag dansade och sjöng så var det skitkul. Det tror jag nog att alla andra tyckte också.

    
   
   

En superduperbra dag enligt mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback