Inhyrd kock

Ibland skulle jag önska att man hade en privat kock o tillgång till alla råvaror som möjligen finns. Jag tycker banne mig aldrig att jag är sugen på  något vi har i kyl, frys eller skafferi, även om de är välfyllda. Just nu lagar Jonas en wok med vitkål, paprika, purjolök och nudlar....längesen vi  åt det, men det känns som om vi äter wok jämt. Det har liksom blivit det nya köttfärssås och spahetti typ... Idag var jag riktigt sugen på fisk eller skaldjur. Men vi hade bara torskblock hemma o det enda jag kan göra med det är att panera o det var inte riktigt på det sättet jag var sugen på fisk. Jag var sugen på någon lite mer exotiskt fisk/skaldjursrätt....men man kan ju inte alltid få som man vill o jag är bara glad att Jonas "vill" laga mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback