YES

Något otroligt har hänt, Skilla har blivit en mamma!

91765-744

Jag ringde veterinären imorse då Skilla fortfarande ej visat något intresse o jag var orolig för lilla Silver. Veterinären frågade om Skilla producerat någon mjölk ännu o vad jag sett så hade hon inte det. Veterinären frågade då om vi ville komma tillbaka så Skilla skulle få en spruta så att hon fick ner mjölk i tuttarna, jag sa absolut Ja o vi packade in hela lilla familjen i bilen.
Hos veterinären myste alla med lilla Silver o pratade om hur söt han var o han verkade må jättebra. Skilla fick sin spruta o vi försökte få Silver att tutta lite. Det gick inte särskilt bra för han hittade inte tuttarna o ville inte suga på dem. Vi packade in Skilla igen o frågade veterinären om vi även skulle lägga in Silver. Hon sa att det ite var någon fara o lilla Silver gosade med en gång in sig i Skillas päls. Hela hemvägen fick han ligga hos henne o hon luktade o buffade lite på honom. Väl hemma igen så ställde jag buren på sängen o öppnade dörren. Skilla började gå ut men då pep Silver o hon sprang tillbaka in. De gjorde samma procedur ca. 3-4 ggr o sen dess har Skilla legat hos Silver o han myser med hennes päls o hon försöker lista ut hur hon ska kunna lyfta honom. Jag vet inte riktigt om han tuttat något eller om hennes mjölk har satt igång. Men det är ju skönt bara att hon bryr sig o får vi sedan mata honom iaf så funkar ju det. Huvudsaken är ju att han får tryggheten av en mamma! Undra om det sprutan som gjorde det eller varför hon ändrade sig, skönt bara att det verkar lösa sig. Det kanske blir en natt med minst 2 timmars sömn i stöten inatt iaf då!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Grattis till tillökningen!! Visste inte ens att det var på gång...

2007-02-13 @ 17:36:10
Postat av: Anna

Ni ska väl inte spara den? I såna fall kommer ni ha ett helt zoo...

Postat av: Jag

Elisabet: Det visste vi knappt själva, men vi har väl anat något. Du vet ju hur det är med ungmöer som ränner ute, klart de träffar en snygging som får dem på fall.

Anna: Varför skulle vi inte kunna göra det? ;)

2007-02-13 @ 20:02:11
Postat av: Ninni

Åh kära nån så gulligt! Stort grattis!

2007-02-13 @ 22:09:32
URL: http://kellandersisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback