Buhuuu

Jonas o jag stod just o kollade ner i trappen då Jonas upptäckte att Lillen som satt längst ner hade något som stack ut ur munnen. Gissa vad det var?? En stackars liten fågel.... han stod där så stolt o la ner den på dörrmattan liksom för o visa vad han hade. Sally satt i mitten av trappan o morrade o Maja satt längst upp o kollade läget. Det var den första fågel jag sett någon av våra katter ta. Jag skrämde iväg Lillen så att han inte skulle ta med fågeln upp. I höstas hade han dille på att ta maskar o lägga här uppe i hallen. Man kunde hitta några stycken torkade maskar om dagen. Han är en riktig jägare Lillen, men maskar var ju inte så mycket att vara stolt över. Det anser ju jag iofs inte att en liten söt fågel är heller!

91765-715

Usch, jag gick just ut i hallen för jag hörde någon som morrade. Då satt Lillen inne i ett hörn o åt på den stackars lilla fågeln. Ush o blä, Jonas fick ta hand om det! Jäkla katt till o släpa med sig de stackars små djuren in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback