The Wedding

Bröllopet i lördags var helt underbart vackert o hade allt det där som ett lyckat bröllop ska ha. Jag var förståss nervös halva kvällen inför vårt framträdande o kunde tyvärr inte riktigt njuta av mat och sällskap. Men som vanligt gick ju allting bra!

Dagen började med att Helena var här o fixade mig, det blev jättefint o jag kände mig toppensnygg!

Vid 12-tiden hämtade vi upp Jerry o Karin i Blixthult o åkte mot Oppeby. Väl där så var förberedelserna i full gång o de andra riggade upp all utrustning o jag hjälpte till med bordsplaceringen. Det var jättekul att se vilken organistaion det var på det hela. Alla gäster hade fått uppdrag så det var många som sprang omkring o fixade med saker redan innan vigseln,kul att alla ville hjälpa till.

14.30 var det dags för själva vigseln. Tova o Mattias kom åkandes med häst och vagn o stannade i rosenträdgården o tågade fram till rosenbågen. Vigseln var borgerlig o jättebra utan en massa tjaffs om religion. Jag tjöt mig igenom halva o jag var inte den enda, jag tror tillomed att Olle hade tårar i ögonen. Tovas klänning var helt underbart vacker o hon passade så fint i den! Mattias var väldigt stilig även han! Efter vigseln så skulle brudparet fotas i trädgården o vi andra fick olika uppdrag att styra med. Vi i det såkallade Ödeshögsbandet hade enbart fått i uppdrag att köra soundcheck så det kändes bra.

Middagen började runt 18.30. Jättegod förrätt som jag inte har en aning om vad det var i. Till varmrätt var det helgrillat lamm och tillbehör. Under varmrätten var det vår tur att framträda så jag kunde tyvärr inte få ner mer än några tuggor. Framträdandet gick jättebra o jag sjöng bara fel 2 ggr. Tova o Mattias såg verkligen ut att uppskatta det hela så det kändes jättebra!

Efter vårtframträdande var det dags för tårta, de hade gjort en jättegod tårta med tre olika sorters chokladmousse. Godaste tårtan jag ätit tror jag! Efter tårtan var det dags för dans o Ydre folk o musik spelade. Både Tova o Mattias är medlemmar i bandet så de var självklart framme o sjöng. Det var jättehärlig stämmning hela kvällen o bröllopet var verkligen perfekt. Ett sådant bröllop vill jag ha!


91765-1232
Karin o Jerry fixar med instrumenten precis när vi kommit fram

91765-1233
Karin o Jonas posar innan vigseln, de körde på sama pose dagen till ära

91765-1235
Tova o Mattias på väg in i rosenträdgården. Tovas mamma i förgrunden

91765-1236
Vigseln

91765-1239
Logen,  vackert pyntad!

91765-1238
Jonas o Olle stämmer instrument innan maten

91765-1242
Bertram satt vid vårt bord, han ville vara med på min blogg. Dä ni!!

91765-1241
Jonas smilar upp sig

91765-1240
Elin barchef, Sixten och Ingela

91765-1237
Det helgrillade lammet, de grillades på plats av en gotläning som Tova o Mattias lärt känna när de bodde på Gotland 1 år.

91765-1244
The band (Olle syns dåligt bakom trummorna)

91765-1243
Jonas, Jerry o Olle

91765-1245
Jag o Jenny. Doakören

91765-1248
Jenny o Olle. Jenny var lite på lyset!

91765-1246
Ydre folk o musik

91765-1247
Bröllopstangon

Kommentarer
Postat av: Linis

Åhh vad mysigt.. jag har alltid velat ha mitt bröllop på en loge! Nu gick inte det och vi hade festen på en dansbana.. och det blev bara SÅ bra det också!! Att gifta sig är något alldeles extra!

2007-08-25 @ 12:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback