Svart snor i Oppeby

I  måndags var vi på utflykt ända til Oppeby, det ligger utanför Tanås ca två kilometer innan Österbymo. Dit åkte vi för att hjälpa Tova o Mattias inför det stundande bröllopet. Tovas föräldrar bor där på en jättevacker gård och bröllopet skall hållas där hemma.Tanken var att vi o Jenny med familj skulle åka tillsammans o ha med oss picknick o slita med att städa logen där festen skall hållas, men Jenny ringde på morgonen o Sixten hade kräkts. Då ville vi inte ha med dem så vi åkte själva. Jag kände mig tyvärr inte särskilt flitig under dagen, vi rensade lite på logen och sopade bort en massa halm. Det damma som tusan o jag hade helt svart snor när jag snöt mig i bilen på väg hem. Utöver det så hade vi en härlig middag på "rastplatsen", jag hade skurit grönskaer, stekt kyckling och en vegetarisk röra o så hade vi tortillias o en massa olika såser till det. Jättegott o extra härligt att äta utomhus.

Nästa lördag, den 11 augusti, så smäller det. Jäklarns vad jag längtar, det ska bli jättemysigt!  Vigsel i rosenträdgården och så fest på logen, kan det bli mycket bättre?


91765-1221
Mattias

91765-1222
Tova o Mattias blivande hem.

91765-1223
Mangårdsbyggnaden i Oppeby. Här skall renoveras o så tar Tovas föräldrar över det huset o lämnar det röda åt Tova o Mattias. Så som det ska vara alltså..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback