Grattis Ludvig 1 år

91765-1259

Igår var vi på storkalas. Ludvig fyllde 1 år och det firades hela dagen lång. Vi kom upp till Höje vid halv 1 och då bjöds det på mat och tårta. Vi fick en potatis och squashsoppa och nybakatbröd som "förrätt" efter det var det en ogräspaj samt crepes fyllda med squash, svamp och purjolök,. Självklart hade Jenny dock tänkt på mig så jag fick alldeles egna crepes utan svamp. Efter det bjöds det på jättegod tårta med chokladpudding och banan.

Utav oss fick Ludvig 3 tröjor från Kaxs samt två bilar. Tröjorna blev mycket uppskattade av mamma Jenny och bilarna av bror Sixten. Efter någon timme gav sig alla av hemåt men jag o Jonas bestämde oss för att stanna kvar även under kvällen på surströmmingskalas. Vi åkte hem o fixade lite tjockare kläder, öl o annat småplock o så for vi tillbaka igen. Uppe på Höje igen så fick Jonas hjälpa farbror Rolf med en byggnadsställning och en trasig bil o så drack de öl och åt chips i det häliga höstvädret. Jag var lite sugen på att gå en svamprunda så vi tog en liten promenad och plockade lite svamp. Mest pratade de andra o jag fick leta.

När vi kom hem från svampturen var det dags för surströmming och tillbehör. Självklart fanns det annan mat för oss som inte är särskilt förtjusta i surströmming. O jag kan säga att jag inte är det för jag har faktiskt ätit det! Då det var lite väl kallt utomhus så tog jag, Jenny o Jonas med oss maten in. de som åt surströmming fick dock stanna ute. Efter maten så gick vi in i sovrummet o spelade o sjöng som vanligt. Det är så våra kvällar på Höje brukar sluta. Det var riktigt härligt att umgås med Jenny o Olle igen, jag hade verkligen saknat dem!

91765-1260
Gästerna

91765-1261
Siggepigge

91765-1264
Tårtan. Sixten fick blåsa ljuset som tyvärr var ett skämtljus som bara tändes igen...lite kul.

91765-1263
Våra presenter

91765-1262
Jenny o Olle har det så jäkla fint. Jag blir så avundsjuk!

91765-1265
Hemodlad Squash

91765-1266
Bubblan

91765-1267
Vi går på svamptur.  Se hur härligt nonchalant Jonas drar vagnen...

91765-1268
Med på surströmmingskalaset var även Farbror Rolf förståss, konstnären Vivianne Mansfield och nyss anlända Erik från Provence, som för övrigt hade dubbla byxor på sig.

Kommentarer
Postat av: Helena F

Vad fint kortet var när dom står vid bilen!

2007-08-27 @ 01:00:00
Postat av: Jag

Jag vet, det blev riktigt mycket dom å nåt sätt!

2007-08-31 @ 07:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback