2 timmars väntan

Igår hade jag en monsterdag.

Vaknade kl. 6 av mig själv. Satte mig lite vid datorn, tappade musen i golvet så den slutade fungera. Var tvungen att ta mig i kragen o hitta på något annat, gick ner o bakade en paj åt Mia på jobbet som fyllde 31. Fixade o gjorde iordning mig. Kollade lite på TV. Åkte mot jobbet o var där 9.30 då jag började. Jobbade hela långa dagen o var helt fel klädd i svarta jeans och t-shirt. Jävla konstiga väder!

Skulle sluta 17.30, mitt sista barn gick 16.25. Fick vara med de andra avdelningarna då den enda personen som var kvar var vikarie o jag skulle vara tvungen att låsa o larma om min sida hade kvar barn efter andra sidan. Vi hade nämligen inga barn efter 17.15 på någon sida o då hade vi ju båda tid kvar att jobba. Klockan tickade på o flera barn började droppa av.  Vid kvart i 5 hade vi ett barn kvar som skulle gå klockan 5, skönt att få gå hem tidigare tänkte jag! Tiden gick o ingen mamma. Klockan blev fem över fem....tio över fem....kvart över fem...o då ringer telefonen. Mamma har fått fel på bilen o var strandsatt på motorvägen. Jippi! Ringde över till andra sidan som hade skickat hem sin tjej som skulle jobba till 6, jag var alltså den som var tvungen att stanna. Skickade hem min vikarie o tog över barnen som var kvar. Vi spelade spel, kollade i tidningar o tiden gick.....kvart i sex kommer mamma in o bilen var paj o livet ett rent helvete,  men jag fick gå hem!!

Nu åkte jag inte direkt hem utan hem som i till mamma o pappa. Jonas var där o pappa fixade drag på Cyon. Alla var hungriga o jag var den som fick lotten att åka o handla mat, vi bestämde oss för Skänningepizza. Jag åkte runt 18.30 o passade på att ta en sväng förbi citygross för o handla en liten present som fattades inför morgondagens(Lördag, idag) kalas. Kollade lite blommor som de fått in o gick en runda på den där butiken som ska läggas ner på över plan. Bestämde sedan för att det fick vara nog o åkte mot Skänninge.

Kom till Skänninge o beställde pizza o de sa att det skulle ta ett tag. Jag hade ju tid att vänta så jag sa Okej. Väntade i 40! minuter på de där jäkla pizzorna. Hade glömt mobilen i bilen o förstod att de var oroliga hemma. Efter 40 minuter och ca. 15 tidningar fick jag mina pizzor och begav mig hemåt. Ca 2 timmar efter att jag åkt kom jag hem o Jonas skällde på mig för att han varit så orolig. -2 timmar måste banne mig varit den längsta tid jag någonsin fått vänta på en Pizza, sa mamma.

Ja ibland har man bara sådana dagar. Men jag antar att min inte var hälften så hemsk som den där försenade mammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback