Upptagen

Attans va jag är upptagen nu för tiden. Igår var en låång dag med många spännande inslag. Det började med att jag fick öpnna på jobbet, denna gång flöt det galant o inga larm utlöstes, tack o lov!  Vid halv 8 hade vi en pojke som kräktes, 2 ggr, o blev hemskickad. Efter det gick en i personalen hem vid 10-tiden av samma orsak, eller jaa hon mådde dåligt. Jag gick o mådde illa hela dagen o var tvärsäker på att jag hade fått maginfluensa igen (hypokondriker). De tankarna har jag nu förkastat o håller tummarna!

Efter jobbet for jag direkt in til stan för att träffa morfar och köpa ny underspole till min symaskin. Jag fick för mig att det var jättekrångligt att hitta o drog med mig hela maskinen. Morfar avrådde mig dock från at ta med hela till affären utan jag tog bara instruktionsboken och den trasiga spolen. Väl inne i affären hittade vi vad vi skulle på 1minut o det var inga bekymmer. Som farbrorn i affären sa: -En symaskin blir gammal. Antagligen därför det är så enkelt att få tag på delar til dem.

Efter stan så följde jag med hem till morfar igen o fikade o prata, vid halv 6-tiden kom Jonas dit o fikandet fortsatte o sen drog vi iväg till IKANO.  Där betade vi av JC där Jonas köpte en jättefin luvtröja o sen HM där vi inte hittade något fint. Sedan tog vi en snabbtur på IKEA och gick igenom allt direkt till fyndet. Där hittade vi vad vi sökt efter sååå länge. Vi hittade ett matsalsbord. Både Jonas o jag föll med en gång o bestämde oss skapligt fort. Tyvärr var det ca. 20 min kvar tills IKEA stängdes så vi var osäkra på om vi skulle köpa det med tanke på att vi var tvugna att montera ner hela för o få in det i bilarna (jag åkle i MUGGbilen). Vi bestämde oss o Jonas började nedmonteringen. Jag fick stå för att ta hand om alla skruvar o hålla ihop de olika delarna. Vi hann precis och var några av de sista som lämnade butiken. 1600 kronor fattigare med egentligen 900 kronor rikare. Så ser iaf jag på det hela. Tyvärr lyckas jag inte få upp någon bild på det hela då vårt bord står kvar i bilarna o inte monteras förens om några månader o IKEA lyckas jag inte kunna sno någon bild ifrån.

91765-947

Men detta är iaf rummet bordet är tänkt till. Ni får dock visulisera ett helt vitt rum med ett vitt sidebord mot kortväggen, vårt nya vackra ekbord i mitten och vita snirkliga pinnstolar runtom bordet. En vit ljuskrona från IKEA eller en ärv gammaldags från min pappas farfar. En stor fin ljus matta och en massa fint pynt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback