April är födelsedagarnas månad

Usch usch usch, april är inte rolig vad det gäller födelsedagar och annat firande. Jag har 3 familjemedlemmar och 1 nära vän som fyller i april med väldigt kort mellanrum + att Jonas o jag firar vår årsdag.
Firandet börjar med min morfar som fyller nu på lördag, alltså den 14:e. Jag har absolut ingen aning om vad jag ska köpa till honom, men jag tror att det blir en bok eller liknande. Ev. tänkler jag bjuda honom på middag i nya huset också, en middag kan ju aldrig sitta fel.
Efter det så fyller farmor den 18:e, samt att Jonas o jag firar årsdag samma datum. Till farmor blir det nog någon slags utflykt i present, jag är mycket för att ge bort upplevelser till människor som är "så gamla" att de redan har allt de behöver. Jonas o jag gör nog ingen större deal av vår dag då vi spar både pengar o kraft till huset.
Efter farmor fyller mamma den 20:e, ytterligare en person som jag inte riktigt vet vad jag ska ge för present. Men även här lutar det åt någon slags upplevelse. Ev. en konsert eller liknande, måste bara hitta något som passar. Kanske så köper jag som vanligt en massa pelargoner och växter att plantera utomhus eller i växthuset!
Sist men inte mist så fyller Anna K år. Henne tänker jag dock inte avslöja något om då jag inte vet hur hon vill bli firad och jag vet att hon läser detta .

Jag har dock ytterligare ett datum som jag har bokat, nänmligen 28:e april. Det var min mormors födelsedag och då ska jag åka till minneslunden och ge henne en blomma och tända ett ljus. Även att hon ej finns längre vill jag fira henne o minnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback