82-årskalas

Idag ska jag på kalas, morfar fyller 82 o det ska firas med pompa o ståt. Eller jaa iaf med smörgåstårta och presenter. Vet inte riktigt vad jag ska köpa ännu men det blir antingen en bok eller lotter. Min morfar var en sådan som alltid vann saker när vi var små. Var vi på något baluns där det såldes lotter kunde han vinna saker flera gånger om, så att både jag o mina två kusiner fick gosedjur eller liknande. På senare år tror jag dock att turen har avtagit lite, men det vore väl toppen om han kunde vinna sig lite pengar nu när den nya regeringen bara gör det ännu sämre för pensionärerena. Som om de inte hade det knackigt redan innan? Näe då, vi ger skattelättnad bara till jobbarna men höjer bilförsäkring o annat  för alla. Jävla skitregering!!! Vi ska väl ändå värna om våra gamla??

91765-985
Grattis älskade morfar på 82-årsdagen!




PS:Nej nu vill jag inte ha några jäkla kommentarer om nya regeringen o dess dumma beslut, jag vill bara ha om min morfars födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback