Ulltupp

Var på Omberg igår igen för hundrasjuttielfte gången denna månad. Vi har det alltid så himla roligt o igår var absolut inget undantag. Tyvärr tog det lite längre tid än jag trodde o var lite svårare än jag trodde att tova en tupp i ull. Jag tyckte jag höll på en evighet o ändå så är den inte färdig o jag är inte riktigt nöjd såhär långt ens. Det svåraste är att inte få en massa remsor av ullen som inte har tovats fast, har de inte tovats fast med en gång så går det banne mig inte att få dem fast sen heller. Och att få ullen heltäckande var också svårt.. allt var svårt helt enkelt. Men men, det färdiga resultatet hoppas jag blir bra iaf... det är bara att gnugga ännu mer!


91765-146

91765-147
91765-148


Kommentarer
Postat av: Alle

ehh, vad ska den gråa klumpen föreställa? =)

2006-09-26 @ 10:09:15
Postat av: Jag

Den där gråa klumpen ska föreställa en tupp, men tyvärr ser det mer ut som en anka...haha. Jag har lagt till mer ull runt nacken o halsen. Du vet tuppar har väldigt långa nackar... Sedan ska det ju på en kam, en näbb, två flärpar under näbben och en massa stjärtfjädrar. Får se om det ser mer ut som en tupp då...förhoppningsvis gör den det.

2006-09-26 @ 13:40:42
Postat av: Cici

Jag väntar på att se det slutliga resultatet. Spännande

Postat av: Jag

Jag med...får se när den blir klar, det är mycket på schemat nu.

2006-09-26 @ 15:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback