Svamp så man får damp

För tredje gången försöker jag nu börja på detta inlägg (j*vla dator).

Igår var jag med Lennart på svamptur, i fem timmar. Vi var i skogarna vid honom och åkte runt till hans olika svampställen. Tyvärr verkar det inte bara vara hans svampställen utan det var fler som hade varit där och plockat, det är ju nackdelen med att åka en måndag! Vi hittade iaf ungefär en korg med svamp, trattkantareller (som jag inte plockat på flera år), kantareller, karl johan och andra soppar och några taggsvampar. Vi passade även på att åka och picknicka vid en göl som fanns i närheten (en göl är en sjö utan avrinning). Tyvärr såg jag aldrig gölen utan jag tyckte bara vi gick på en stor mosse fylld med tranbär o annat smått o gott. Väl framme vid några stubbar mitt ute i ingenstans så fikade vi på Bragokex med jordnötssmör, lingondricka och en center och en halv plopp, inte dumt alls faktiskt! När jag kom hem igen (till Sya) med all svamp satte vi oss för att rensa, usch va tråkigt. Jag som inte ens äter svamp fick både plocka o rensa den!?!? Sedan lagade vi lite mat, kassler, ris och svampsås... mumma för den som gillar svamp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback