Söndag

Igår åkte vi ut till Viudden och Farmor o Åke. Vi var bjudna på mat o fika och en simtur i Glan om vi ville. Jonas hade med sig sitt dragspel som han köpt för ett tag sen inspirerad av Åke o Åke tyckte dragspelet var hel OK. Dragspelandet var han dock inte lika förtjust över, Jonas har knappt suttit något och försökt lära sig så Åke var väldigt intresserad av att de skulle spela medan Jonas var där. Jonas är en duktig inlärare så det lär nog inte ta så lång tid bara han sätter manken till. Det är konstigt men på något sätt så går Jonas ihop med alla som har ett musikintresse, han är så himla mångsidig och öppen, så han tycker om det mesta o kan det mesta. Tänk om man ändå vore så musisk. Jonas hade även med sig sin nya jacka som farmor skulle sy in, det var snabbt gjort för när han tog på sig den med en tjocktröja under så var den precis lagom. Ibland har man tur.

Vi gick iaf ner till Glan en sväng, även om vi inte hade våra badkläder med oss då Jonas sagt att jag var dum i huvet om jag trodde att vi kunde bada, synd var det för vattnet var jättevarmt o absolut fortfarande badbart. Tänk o kunna säga att man badat den 10 september, inte illa.





Jonas i sin nya jacka


Såhär fin har Glan aldrig varit när vi vart nere för o bada, typiskt!!


Farmor o jag (ett av de nya linnena, 29 kr.)


Åke vill inte varamed på kort därför tar jag alltid extra många på honom!!


Jag badade faktiskt fötterna i vattnet, det var jättehärligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback