Punka på motorvägen

Jonas fick ta pappas bil igår för att jag skulle in till Linköping och hämta två sängbord till vår säng som jag köpt via blocket. Allt gick jättebra in, det var helt OK att köra inne i stan, jag hittade på typ första försöket, jag kom i tid, hade dock glömt tjejens nummer så jag fick ringa Jonas på jobbet o be honom leta fram det på Internet. Det gick helt smärtfritt att bära ner sängborden, inga problem med att få in dem i bilen o så iväg igen. Tänkte åka gamla vägen hem men låg i fel fil, fick åka mot Gottfridsberg o vända o sedan bestämde jag mig för att ta motorvägen iaf. Hade åkt en bra stund när jag kände att det började vibrera i ratten o att bilen lät konstigt. Förstod att något var fel men jag körde vidare för o se om det försvann (typiskt tjejigt at tänka så eller?) åkte kanske två minuter o vred lite hastigft på ratten fram o tillbaka o kände att det inte var som det skulle med däcken. Saktade ner o blinkade in till kanten, satte på varningsblinkers o gick ur o såg att höger fram hade punka. JIPPIE!!! Jag har aldrig bytt ett däck o hade ingen aning om vad jag skulle göra, visste inte vad som fanns i bilen eler vad jag behövde. Ringe först till Jonas o asgarva, typsikt att det händer mig, ringde sedan till pappa som fick komma o hjälpa mig. Ca 1 och en hav timme tog det från at jag stannat tills allt var klart för självklart så stod jag ju ca. 5 km från avfarten tll Mantorp o pappa var tvungen att åka in till Linköping o vända för att kunna komma till mig. En trevlig onsdagkväll! O alla biljävlar o lasbilsjävlar som inte kan lägga sig i vänsterfilen när de ser att det står en bil med varningsblinkers i väggrenen de borde faan inte få köra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback