Idol-Josse

Har just kollat på idol, faan va duktiga endel är på att sjunga, jag bara önskar att jag hade haft en sådan röst! I den umgängeskrets vi har så är det ju nästan bara musiker (som ni kanske redan förstått). Det är lite smått jobbigt för alla kan verkligen spela och sjunga jättebra. Kan man inte det ena så kan man det andra. Alla tjejer är dock väldigt duktiga på att sjunga, när vi har fester o så är det alltid en massa roliga tävlingar. Oftast brukar jag vara den som står för tävlingen så jag slipper sjunga. En fördel för mig är dock att jag kan spela gitarr, tyvärr har jag ju bara en massa barnvisor på repertoaren som inte imponerar på många, men jag kan iaf och de enkla sångerna funkar ju att sjunga oxå. Ett pratexempel på alla duktiga musiker var  i sommras, då hade Jenny o Olle kombinerat midsommarfirnade och 30-årskalas för Olle. Där var det flera som hade gjort egna låtar och som spelade egna versioner av gamla bandlåtar som Olle skrivit, liksom som en hyllning till Olle. Tova, Mattias o Bertram hade övat in en Less-låt och en Portnoy´s-låt på Banjo, afrikans trumma och tvärflöjt, det var verkligen superfint och orginellt. Jerry hade gjort en lugnare verision av Grains Of Sand från Hayabusas senaste skiva och där kan vi verkligen snacka om fint. Alla dessa duktiga musiker o sen jag... jobbigt läge!! Jag får hålla mig till barnen o barnvisorna, där kan jag briljera....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback