Mammavakt igen

Är hemma hos mamma o pappa idag igen o är mammavakt. För första gången på flera månader gör jag nog de timmar jag får betalt för. Pappa skulle in till musikbörsen o köpa sig en trumpall, han kan inte hålla i sina pengar han heller.... jag brås på någon alltså!! Här händer inte särskilt mycket, jag har fotat kök o allrum o altan för jag tänkte anmäla mamma o pappa till "Från koja till slott", fast det vet de själva inget om. Tänkte som så att mamma o pappa borde vara det perfekta paret eftersom att mamma är handikappad. Vad jag vet har de aldrig gjort om ett hus med handikappsanpassning förut. En ny grej liksom! Håll tummarna för oss, här skulle verkligen behövas en rejäl makeover.
Snart kommer pappa hem o då ska jag åka med grannen till Mobilia o Vikingväxter som numera heter Växthus Mobilia. De har någon slags nyöppning med lite VIP- kväll för oss mantorpsbor. Jag hade tänkt handla lite perenner till huset och några krukväxter. Vikingväxter brukar ju vara rätt dyrt, enligt mig, men nu har de ju en masa bra erbjudanden som jag tänkte utnyttja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback