Inflyttningskalas hos Helena

Gårdagskvällen bjöd sedan på jätteroligt kalas hos Helena i Väderstad. Jag var lite sen för jag var hemma hos Jonas föräldrar för att duscha efter Ullared ungefär samtidigt som jag skulle varit på festen. Det var dock ingen panik utan de väntade lite snällt på mig. Helena och hennes Daniel köpte i sommras ett JÄTTESTORT hus i Väderstad, det är en gammal affär med mängder av krypin och gångar överallt. Helena hade en lite byggarbetsfest och hade verkligen gjort allt jättevackert även att deras väggar i princip bestod av nerrivna tapeter och gammla igenspikade dörrar. Det är otroligt att man fakstikt kan göra så vackert även om omgivningen inte precis är perfekt. Vi åt jättegott och allt var skitkul. Helena hade lagt ner ett dunderjobb på mat, lekar och allt.

Leken/tävlingen bestod av tre moment, det första var att skjuta prick med någon slags gevär... jag fick ingen förklaring på hur man gjorde och missade alla på min första skjutning, jag fick därför köra om efter att alla andra träffat typ alla. Efter det var det en allmänbildningsfrågesport.... säger inget så har jag ingenting sagt....haha. Till sist var det en slags musiktäving med kända themesongs, alltså serieintron. Där gick det lite bättre om man säger så...Men hör o häpna, jag kom på delad förstplats (först ensam etta men sedan begärdes omräkning) jag vann en Bertfilm och en jäkla massa ära, det ni!! Faan va stolt jag är!!

Kvällen avslutades sedan med at DJDaniel körde en massa gamla låtar från när o fjärran o vi fick gissa vilken låten var o vem som hade skrivit den, Frida var Kung o kunde allt. Jag kan aldrig några bandnamn eller låtnamn men några gav allt lite RESPECT!! Vi ägde lite allihopa...hahahaha!!
Vid halv två åkte vi iväg hemåt och sedan jag packat ur alla Ullaredsgrejjer ur bilen så somnade jag ganska fort.

Som vanligt var är min kamera fuckad o alla bilderna är käss, men det får duga... Nu har jag ju handlat upp alla kamerapengar i Ullared så... (på begäran av Cici är alla bilder i popupformat)





Glömde skriva vilka som var på festen.... det var Helena, Ella, Frida, Cici,  Anna, Daniel o jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback