Huset

91765-22

Det är så jäkla tråkigt att bara vänta. Det går inte ens framåt med huset utan det bara står still som det gjort sedan första dagen. Själv börjar jag bli lite trött på att vänta, vi har ju ett behov av att få komma in o börja renovera o komma till ro. Jag slutar skolan om ca. 3 månader o två heltidsjobb samtidigt som man ska renovera lär ju inte vara kul!! Nu inser jag ju att det är så det kommer att bli, men bara o få ett datum o kunna förbereda sig här hemma skulle lätta på trycket. Ibland undrar jag om damen ens tänkt flytta, om hon verkligen letar efter något nytt eller om hon bara tänker att det löser sig. Alla som känner henne säger att hon inte klarar en vinter till, men vinter är snart här o vi har tre månaders uppsägningstid precis som alla andra! Jag undrar fakstikt lite vad hon tänker med, om hon tänkt så långt över huvudtaget. Hon skule säkert gärna vilja att vi flyttade in o hade henne som inneboende....aldrig!!

Det är ju så mycket vi vill göra med huset också. Det bara kliar i fingrarna på mig på att få börja, måla väggar, betsa golv, fixa köket, toaletterna, allt!!! O saker man vill köpa som man ska ha i huset, jag vill inte behöva vänta längre utan jag vill börja leta efter saker, börja köpa på oss. Men hur ska vi kunna göra det när vi inte har någnstans att ha det sålänge o inte vet om vi vill ha det när vi väl kommit in i huset??...Fyy faan vad jag hatar att vänta!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback