Matnytt

Har just provat på lite nytt i matväg. Efter att ha varit hos Åsa o Mattias i lördags som berättade att de sammanlagt gått ner 18 kilo med GI blev jag väldigt inspirerad. Har inte riktigt hunnit läsa mig in i GI-metoden, men jag har förstått så mycket som att kolhydrater är A Big NoNO. Idag blev det därför rostade rotfrukter, kycklingfile´och bulgur. Jag har ju inte särskilt mycket smaklökar att använda men jag tyckte det blev helt OK. Fixade även en sås till kycklingen med smak av sharlottenlök och gräslök. Kul att prova lite nya saker ibland. Fick det även som matlåda imorgon o då kanske mina smaklökar är lite mer normala....hoppas hoppas.


Kommentarer
Postat av: frida

dom är som galna i GI på jobbet... förresten, ska du på julmarknaden i Ekenäs? tänkte att det var lite din grej... kram

Postat av: Jag

Cici ringde mig igår o frågade om vi skulle åka ihop. Så på söndag ska vi dit, vet inga tider eller så.

2006-11-17 @ 06:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback