Matlagning

Var förbaskat jäkla hungrig idag när jag kom hem och förväntade mig någon smaskig lunch som Jonas lagat.  Kom hem till ett halvt tomt kylskåp utan någon mat och insåg att Jonas hade klipptid idag. Trött o hungrig som en gnu bestämde jag mig för att vara duktig och göra grönaksbiffar. Fixade biffarna samtidigt som jag kom på att det skulle vara kul o prova på någon ny slags lasagne. Blev bacon, spenat och brocolilasagne. Nu ca. 2 timmar senare är allt klart o jag har provsmakat allt. Biffarna blev kalas denna gången med trots lite annorlunda ingredienser. Lasagnen blev sisådär, lite för mycket bechamelsås och lite för lite krydda. Men man får pifffa till den själv när man äter så funker den med! Kul att få matlagningsryck ibland, skulle kunna fixa ännu mer jag är verkligen på hugget, men jag kan inte komma på nåt bra.... Hoppas det iaf håller i sig några dagar så jag kan fixa lite mer, alltid bra att ha o frysa in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback