Lördagsmys

Då jag inte fått några bilder mailade från mina svärföräldrar ännu så börjar jag med gårdagskvällens festligheter istället. Vi var hos Jenny o Olle och träffade Mattias o Tova som var där från Vimmerby. Jenny hade satt upp adventsstjärnor o det var så himla fint hemma hos dem, jag blev väldigt inspirerad at börja jag med.... Vi började med fika och massvis med prat och sedan bjöd Jenny på mat. Hasselbackspotatis, haulomi, ugnsrostade grönsaker, rödbets och fetaostsröra och lite annat smått o gott. Efterätt blev äpplekaka med mandelmassa, det var nog den godaste äppelkaka jag nånsin smakat. Men jag tog tyvärr bara tre tuggor.

Efter maten blev  det ännu mera prat och Tova o Mattias som ska gifta sig nästa sommar spelade upp den låt de vill att vi i "gänget" ska spela på deras bröllop. Usch o fy faan , jag fick veta att jasg måste köra tillsammans med Jenny. Jag fick panik redan igårkväll. Alltså inte köra som i köra bil utan köra med sång. Jag verkligen hatar att behöva göra sådana saker där jag ska sjunga "fint" inför publik. I detta fall ca. 200 människor. Jag kommer ju kräkas på scenen eller nåt. Men ajja, jag var tvungen för att få komma på bröllopet, o jag menar jag kan ju sjunga tyst så bara Jenny hörs...hahaha! '

Jag fick även i uppgift att göra placeringskort... till ca 2000 människor.  Roligt, men tidskrävande. Men för att bröllopet skall kunna fungera och alla 200 gäster ska kunna komma så måste alla hjälpa till och det tycker jag låter som en bra idé. Hellre att alla får komma och hjälpa till lite än att man måste sålla bland folk.


           

PS.Tova vill tyvärr inte vara med på bild på internet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback