Alla helgons dag

91765-227

Idag var jag med mamma och pappa på kyrkogården hos mormor. Vi tände ett ljus och hade köpt ett jättefint mosshjärta att lägga i minneslunden. Det är verkligen så oerhört vackert på kyrkogården denna dag, speciellt när mörkret fallit på och man ser alla ljus som lyser på gravarna. Vackrare än så kan det knappast bli. Då vi hade ett extraljus med oss förslog jag att vi skulle gå till mammas farmors grav och ställa det där sitället för o ta med hem. Mamma o pappa hade aldrig vart där men morfar visade mig för några månader sen så jag ledde dem dit. Mamma blev väldigt glad över att få se graven och tända ett ljus även för gammelfarmor Lilly och gammelfarfar Walfrid. det var en underbar stund vi hade på kyrkogården, oerhört fridfullt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback