Alafphet rocks

Attans va treligt vi hade det igår. Kvällen började med wook med nudlar och räkor och vi mumsade o hade det bra. Maten var kalas o sällskapet ännu bättre. Jonas o jag hade klätt oss i matchande färger o det kändes fint, jag såg lite ut som skogsmulle men men....

Efter maten började vi med TP (Trivial Persuit) och delade upp oss i tjej och killlag. Det funkade sisådär, killarna fick bara en massa lätta frågor och så hade de ju förståss supersmarta överintelligenta Olle i sitt lag. En fråga var ex. Vad ombergs högsta topp heter? Jenny o Olle bor på Omberg och har gjort det i ca. 5 år, Olle jobbar även som guide på Omberg och har gjort det typ lika länge. Varje nyår brukar vi även vandra upp för denna topp och kolla på fyrverkerier. Det var ju utan tvekan ingen i rummet som inte kunde frågan men självklart fick killarna den.....Ni kan själv tänka er hur det slutade. Jaa vi hade kanske 3-4 pluppar när de vann.

Efter det blev det Alafphet. Attans vilket himla roligt spel. Första gången spelade vi endast 4 st. med 8 brickor var, det gick OK men Olle slog oss andra med typ 100 poäng från nr.2 som var jag. Andra gången hoppade även Elin in och då spelade vi endast med 6 brickor. Detta var lite svårare och då det började bli sent gav vi upp efter några rundor. Jag var dock den som vann och det ska tilläggas att jag vann med nästan 40 poäng... duktigt jobbat av mig! Ehrmmm....
Ja under spelets gång kom det iaf upp lite nya roliga ord, vi var relativt slappa med sammansatta ord och endel saker var nog på gränsen. Som vanligt i det sällskapet blev det mycket snusk, men denna gång var det dock Jonas o jag som stod för det...hahaha. Kolla in orden i alfaphet....


    
   
 

Tyvärr är det lite dålig kvalité på alfaphetbilden till höger, men jag tror man kan se vad det står iaf... många roliga ord på båda! Alfaphet är absolut n¨ågot Jonas o jag ska köpa nere i Ullared, sedan ska vi bli smarta o spela varje kväll....


 

Kommentarer
Postat av: Best regards,Best regards

Check this:

2007-01-11 @ 04:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback