Kalas med gänget

Vi hade lite grillkalas med "gänget" här igår. Det var Jenny, Olle, Sixten, Tova, Mattias, Kalle Brax och vi.
Vi grilade, spelade kubb och hoppade studsmatta. Jonas, Jenny, Mattias och Olle hade en timme av inbördes beundran då de spelade  låtar från den gamla goda tiden då de spelade i band. Iom att jag var deras största fan sjöng jag förstås med. Det var härliga tider det o va kul det är att få höra de gamla godingarna spelas igen.

Vid halv 12 gick vi in o halva gänget satte sig vid datorn för att spela gitarr o lyssna på musik. Jag fixade i köket o satte mig sedan i vardagsrummet där Olle hade sagostund för Sixten ur en av mina inredningstidningar, han läste om virke och isolering o Sixten somnade på fem röda.

Vid halv två var det dags för Jenny med familj o Brax att åka hem o då passade vi andra också på att gå o lägga oss.  Tova hade redan somnat i soffan o Jonas blev lite dålig o spydde en himla massa gånger dels en gång ut genom fönstret på en markis. 2 på natten fick jag springa med en massa vatten o vattna markiser....

Allt som allt var det en jätterolig kväll, alla hade det trevligt maten var god och vi konstaterade att Lillan egentligen är en Lillen .


91765-801
Jonas med gittaren, en vanlig syn här hemma.

91765-804
Kalle lärde Sixten hur man sköt vattengevär, vi var halvblöta allihopa sen.


91765-805
Allihopa samlade (utom Olle, Sixten o jag)


91765-803
Jenny o Mattias jämför magar. Mattias i fjärde månaden o Jenny i nionde (18 augusti)


91765-802
Gravid o röker?? ajjabajja


91765-806
Vilken fin faimljebild... men vänta, vem är det som försöker norpa en bulle??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback