full rulle

Nu har det vart precis full rulle i två långa dagar. I onsdags var vi iväg och badade i Lorasjön med Jonas båda bröder med familjer. Det var jättehärligt i vattnet o jag hade jättekul. Jonas äldsta bror Daniel jävlades lite med mej o skvätte o höll på, jag skvätte förstås tillbaka o det hela slutade med att båda Jonas bröder försökte "dränka" mig. Det enda jag kunde säga mellan skrattattackerna var -Jag måste hålla för näsan.... då släppte de.

Efter badet så åkte vi till Huset, Jonas mittenbror Johan är snickare o han skulle hjälpa oss att ta en titt på huset så att det var ett bra hus. Vi var hela 7 personer (jag, Jonas, Jonas föräldrar, min pappa o Jonas bror med fru) som tittade på huset denna gång o alla var faktiskt överens om att det var ett jättefnt hus.
Vi pratade även med ägaren om ett bud och försökte komma överens.

Efter 2 timmar vid huset bar det iväg till Jonas äldsta bror där vi blev bjudna på grillad fläskfilé och klyftpotatis. Det var jättegott. Vi satt vid bordet i flera flera timmar o allt smakade underbart.

91765-807
Syskonbarn 1. Casper

91765-810
Syskonbarn 2. Alexander

91765-809
Syskonbarn 3. Alfred

91765-808
Johan, Alexander, Daniel och Alfred på bryggan


Gårdagen, tordagen, bjöd även den på en himla massa skoj. Då var det Johannamarken i Ödeshög o vi åkte iväg tidigt på förmiddagen för att hinna laga lunch till Jonas mamma när hon kom hem på lunchen. Sedan väntade vi på att Johan med familj skule komma så vi kunde gå ner på marken. Det var verkligen superhett igår så vi gick bara igenom marken en gång o sedan åkte vi viäg till Stora Lund o bada med Mattias. Där träffade vi Jenny o Olle med familj. Kvällen bjöd på grillning hemma hos Jonas föräldrar, jättegott, och sen så gick vi förstås ner till pubben. Där var det trubadurafton o livat som vanligt, vi åkte dock innan alla slagsmål började. Ingen Johannamarken utan slagsmål. Har tyvärr inga bilder från detta.

Föresten, huset ägare ringde igår o sa att vårt bud på huset var godkänt.... VI SKA KÖPA HUS!!!!!!!!!! Nu får vi bara se hur vi går till väga härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback