first time

jag



This is me, påpälsad och fin. Togs förra veckan... hahaha. Efter att ha läst blogg efter blogg med allt intressant folk gör nuförtiden insåg jag att även jag kanske kunde roa någon. Om inte annat så roar ju detta mig själv då jag faktiskt har något att göra.

Idag är det väldigt tyst här hemma. Bara Majja, en av kissarna, ligger här vid mig o piper lite så fort jag rör på mig. Jonas, min sambo, är iväg till finspång för att tömma sin mormors hus. Ingrid gick bort i våras och nu är huset sålt och allt ska förståss bort. Det är märkligt hur mycket saker äldre egentligen har. Men med den takt jag handlar saker nu så lär väl vi  behöva 25 rum o kök eller så när vi blivit gamla.

Sälv ska jag in till stan och hälsas på mormor på kyrkogården. Rosorna från Skeda har just slagit ut och jag tror att hon gärna skulle vilja ha några. Sedan ska jag till morfar så även han får några att titta på.

Efter det bär det av till finspång för mig med. Även om jag inte är så bra bärhjälp så kan jag ju vara sällskapsdam... det är jag duktig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback