Dagen efter

Igår åkte vi till Jonas föräldrar i Ödeshög, det är andra dagen vi är där och vi ska antagligen dit idag igen. Det känns verkligen som om vi skulle tjäna mycket pengar på att bo i Ödeshög. Vi får hoppas att huset är något intressant.

Dagen igår var trevlig, Jonas bror Johan med fru Elisabet och ena sonen Casper kom även de till Ödeshög för att lämna av Casper då de skulle ha en barnfri kväll. Vi fikade och pratade hus, de ska just renovera både kök och badrum i sitt hus, Jonas föräldrar ska byta alla fönster i sitt hus och vi pratade förstås om det hus vi kanske ska kolla på idag. Det är verkligen roligt  att få höra vad de andra har för planer och hur de vill att deras hus ska se ut. Själv är jag en stor fantast av vitt, jag vill ha vitt överallt, och just nu har vi princip vitt överallt. Om vi skaffar ett hus så är det ju dock inte bara jag som har något att säga till om och jag tror inte att mina drömmar om vita väggar, vitt golv, vitt tak och vita möbler går igenom. Jonas tycker om när det bryter av med något riktigt mörkt i allt det vita, o visst det kan fakstikt jag med tycka är snyggt.

Jaja, slutpratat om det, ingen idé att sitta här och elda upp sig för precis som de hus vi kollat på innan så kan ju detta hus visa sig inte vara något för oss.

Efter att Johan o Elisabet hade åkt så grillade vi lite kött och åt färskpotatis i ugn, mmmmm. Sedan lekte vi med capser resterande tid av kvällen. Vi sparkade boll, hoppade upp och ner för trappen och avslutade med en lek där jag stod och blåste i ett vindspel medan Capser sprang runt runt runt på gräsmattan och ramlade med jämnamellanrum. Kan man bli mer stimulerad???


Jonas mamma med solhatten på
91765-113

Jonas pappa visar upp sin bästa sida....
91765-111

Elisabet, Jonas brors fru
91765-112

Johan, Jonas bror
91765-110

Casper, vår Gudson (sötnos)
91765-114


Idag ska vi som sagt antagligen till Ödeshög. Jag ska ringa till Jenny nu för att se hur det blir. Spännande spännande, håll tummarna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback