2-års kalas

Igår var vi i Sya o åt alldeles nyupptagen färskpotatis med kassler o sås. Det var den första Syapotatisen för i år o attans vad gott det var. Vi plockade även lite på vinbärsbuskarna o krusbärsbuskarna, de var inte lika stora o fina i år som förra året. Sedan, för andra dagen i rad, var vi uppe på omberg hos Jenny o Olle. Sixten fyllde två år o vi hade ett litet kalas med endast vi fem. Iom att de snart ska få tillökning i familjen så vill de vänta med att fira hans födlsedag tills nya bebisen kommit hem. De säger ju att det är viktigt att det äldre syskonet får lika mycket uppmärksamhet som bebisen så då passar det ju bra att fira Sixten då istället. Vi hade iaf med oss en liten present till honom. En jättfin vattenpistol. När Sixten var här i lördags älskade han att skjuta med grannens vattenpistol så vi tyckte att det var en bra present. Den passade bra för att skjuta på hönsen med, så att de inte norpade någon tårta.



91765-304
Sixten har precis öppnat sitt paket


91765-305
Jonas o Jenny hjälper Sixten att fylla på vatten. Nu får hönsen akta sig


91765-306
Sixten med vattenpistolen, alldelles skjutklar


91765-307
Jenny hade bakat världens godaste chokladtårta



Efter kalaset skulle Jenny, Olle o Jonas åka till en kille i ödeshög som har tusentals LP-skivor. De skulle få en liten tjuvkik bland de skivor som han ska sälja på Johannamarken på torsdag. Jonas handlade för femhundra, han var riktigt lycklig resten av kvällen. Själv åkte jag en sväng till Jonas mamma och sedan fick jag väntan på dem på parkeringsplatsen, jag roade mig genom att fotografera mig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback