Julfest

På lördag har vi vår första julfest. Då kommer våra vänner från Ödeshög hit och vi myser med gröt och julklappsbyte. I år är det tredje året Jonas o jag har julfest o den är mycket uppskattad, den efterfrågas redan tidigt på hösten. I år är vi några damer kort då Helena är i Thailand och Elin jobbar i GBG. Men  för att fylla ut kvoten så hoppas vi på att Mathias Westman och Kalle Brax tar med sig sina flickvänner.
Standard för julfesten är att vi har knyt där alla tar med sig något av kvällens läckerheter. Det är allt ifrån bröd, ost, glögg till egenvärpta ägg och brownies. Jonas o jag står för gröt, mjölk, julskinka o alla tillbehör.
Standard för kvällen brukar även vara någon sorts lek. Första året hade vi snögubbstävling med ytterst få deltagare. Förra året hade vi musiktävling och i år blir det ytterligare en musiktävling. Inte så konstigt med tanke på att alla inbjudna är musiker...Inför dessa julfester så blir vårt hem mer eller mindre kaotiskt. Det flyttas möbler, julpyntas, städas, lagas mat osv osv. Listan är oändlig....

Listan i år ser ut såhär:
Handla
Göra julskinka
Baka fler pepparkakor
Göra Cicis berömda glögbollar
Göra marsipangodis
Dekorera pepparkakshjärtan med gästernas namn
Tvätta sofföverdrag (På G)
Pynta köket
Pynta hallen
Lägga in röda mattan (haha, röd matta i vardagsrummet alltså)
STÄDA ÖVERALLT
Göra om i gröna rummet till långbord (PUUH)
Duka
Bädda rent åt övernattningsgäster
Bli av med en av fotöljerna
Fixa alternativa sittplatser i vardagsrummet
Slå in julklappar till julklappsbytet
Göra musiktävling och tillhörande vinst

Jaa har jag glömt något så lär vi ju märka det...haha
Utöver detta går jag ju även i skolan, iofs bara två dagar, men under dessa två dagar har jag 4 seminarium. morgon slutar jag ej förens 5 (!!).....


Kommentarer
Postat av: Helena

Suck suck suck suck!!!! :(

2006-12-05 @ 16:16:04
Postat av: Jag

Nästa år....då blir det ännu bättre!!! Jag skulle gärna byta med dej, vara i thailand istället för i detta grådasket!!

2006-12-06 @ 08:41:17
Postat av: Anonym

Varför kan du inte göra cicis glöggbollar, måste du göra GLÖGbollar? hahahah

2006-12-10 @ 18:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback