Julafton

Vi har som många andra familjer traditioner även vid jul. Vår tradition har alltid varit att fira jul tillsammans med mammas släkt. Det har alltid varit vår familj, min mammas brors familj och förstås mormor o morfar. Föra året då mormor gick bort var det lite kaos hos alla o vi firade inte jul tillsammans, ingen var särskilt nöjd med den jul de haft och i år så bjöd därför min moster o morbror in oss till dem. Det var mycket tjat o tjaffs innan iom att min mamma är handikappad o har lite svårt att ta sig till dem då de bor på andra våningen. Efter mycket om och men så bestämde vi oss iaf att vi skulle fira jul där och sen var allt var frid o fröjd.

På julaftons morgon ringer mamma till mig o förklarar att hon ej kan följa med till min morbror för att hon har någon magbacill, (enligt mig var det helt enkelt nervositet inför att behöva lämna huset o åka till min moster o morbror med deras lååånga trapp) men pappa o jagfskulle åka själva i varsin bil och så skulle pappa vara med en liten stund för att sedan åka hem till mamma igen. Jag förstod situationen och blev lite smålessen men bestämde mig för att åka till min moster o morbror i alla fall för att fira jul med mina kusiner, mitt söta lilla kusinbarn Linn och morfar.

Dagen blev väldigt lyckad, även om jag ej firade med mina föräldrar, och som vanligt hade vi jättetrevligt. Vi åt supergod mat, det godaste julbord jag någonsin ätit, kollade på rolig Kalle Anka och delade ut julklappar. Mina julklappar har jag dock inte så mycket att säga om, men det är ju inte de som är huvudsaken (jooooo för mig är de det) som alla säger. Men de klappar jag gav bort kände jag mig faktiskt väldigt nöjd med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback