Tidig morgon

Fredagen började med att jag gick upp i ottan för att gå in till grannbarnen och göra dem redo för dagen. Mamma Anna öppnade på sitt nya jobb o pappa Fredrik var på läger med sina nya klass o var borta några dagar. Då Anna var tvungen att åka redan klockan sex hade hon inte någon barnomsorg till sin barn så jag fick rycka in o hjälpte dem igång. Det gick bra, men jag blev lite stressad då vi skulle åka iväg o jag inte hittade några bilnycklar, jag blir väldigt tjurig i stressade siuationer. Att jag själv skulle iväg till skolan vid halv nio gjorde inte saken bättre, tio över åtta var jag här hemma igen... att det tar så lång tid närman har med barn att göra..haha!


På kvällen tog jag o Jonas en sväng ner till gränna/pir kro och myste lite o för en gång skulle åt jag inte pizza. Jag beställde in en ungsbakad kycklingfilé med gratinerad duchesspotatis på ananasbotten. Det visade sig vara kycklingfilé med SVAMPsås och potatismos som de spritsat ut o haft lite i ugnen. Då förutsättningarna för denna maträtt inte var så bra från min sida sett så var det fakstikt himla gott ändå. Svampsåsen smakade inte så mycket svamp o det övriga var helt OK det med... men för 119 kr kunde jag nog ha ätit godare. Jonas tog förståss samma gamla pizza som vanligt o blev som vanligt helnöjd. Man ska inte prova nya saker... det bara är så!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback