Svamptur

Igår eftermiddag gick Jonas o jag på en liten svamptur, vi var på jakt efter kantareller precis som alla andra. Vi var på två olika ställen och gick säkert någon timme men inga kantareller, inte ens spår av kantareller. Korgen var dock inte tom när vi kom hem, den var istället lite lagom full med KarlJohan-svamp. Själv äter jag inte svamp men när allt var rensat o stekt så var det en alldeles lagom portion till Jonas. Tyvärr kom det saker ivägen precis när jag stekt klart svampen, det ringde en tjej från Motala som trodde hon sett Sally. Märkligt lät det ju, men märkligare saker har hänt när det gäller katter som min pappa sa. Vi åkte iväg till Motala men såg tyvärr inte skymten av den katt hon sett. När vi kom hem var det dock alldeles för sent för att äta svamp, den ska vi äta ikväll istället. Jonas ska få varma mackor med svamstuvning och själv får jag la hyvla någon torr gammal ostkant.


91765-182

91765-181


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback