Sommaren är inte slut

Igår var nog den mysigaste kvällen på hela somaren. Jag , Jonas, Jenny o Olle förståss var nere vid vättern o fiska o badade (självklart glömde jag min kamera denna underbara kväll så några bilder blir det tyvärrr inte). Jag tog tvåbussen ner till bynn, Jonas slutade jobba ungefär då. Jonas mötte upp mig vid Ica o vi handlade lite godis o dricka o sånt, sedan åkte vi hem till Jonas föräldrar o Jonas spelade piano o jag sjöng. Himla roigt faktiskt. 

Ca två timmar efter den avtalade tiden, halv 6, ringde Jenny o berättade att de var färdiga med att vika folders till miljöpartiet och då åkte vi ner till sommarstugan i Orrnäs. Där hade Jenny med sig fetaost o tomat-paj med vitkålssallad o oliver, det var jävligt gött. När vi var färdigätna bar det av ner mot sjön o kohagen där vi letade mask. Jonas o Olle grävde o jag o Jeny pratade toaletter. Vi kom fram till att helst skulle vi vilja ha en toa i typ källaren där man kan sitta ostört o bajsa. Den behöver inte vara vacker, bara funktionsduglig. Sådana konversastioner om udda saker har vi ofta.
När vi kom ner till vättern var himlen som tagen ur en åttitalsplanch, det var bara färger i lila o rosa och jättevackert. Jonas o Olle började fiska o jag byte om för att bada. Efter ca. 5-10 minuters fiskande slutade pojkarna bara o Jonas hoppade i o badade medan Olle satte sig o drack öl o åt chips. Jag tror ärligt talat att det badet var det skönaste på hela sommaren. Vättern var verkligen jättevarm o det var inga problem alls med att komma i temperaturmässigt, tyvärr är jag en sådan fegis att jag inte vågar bada i vättern när det är helt öppet utan att någon är med. Men när Jonas väl var i gick det bättre o faan va skönt det var.
Efter badet satt vi all fyra o pratade möhippor o svensexor. Vi har ett par gemensamma bekanta som ska gifta sig nästa år så vi började prata om vad vi ska hitta på för skoj. Idéerna bara flödade o det var väldigt roliga saker som kom upp. När det började mörkna o blev lite kallt packade vi ihop o drog oss iväg mot våra blivande grannar Jennys föräldrar. Där satt de ute i trädgården o myste med tända ljus o facklor o hela köret. Sixten som hade varit hos mormor o morfar  var jättetrött men hade faktiskt lärt sig cyckla trehjuling under kvällen. Han o Olle vandrade runt lite i trädgården o vi andra satt o pratade. Sådana underbara kvällar växer inte på träd!!


Ikväll kommer mina gamla tjejkompisar från högstadiet hit. Tyvärr så var det bara fyra av sex som kunde men vi ska nog kunna ha roligt ändå. Då ska jag inte glömma ladda kameran iaf!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback