Sjung o var glad

Igår var jag först inne en sväng med min nya granne, Tania, på IKEA. Vi handlade lite bebiskläder, lite vuxenkläder, skor, saker på IKEA o sedan tog vi en tur på rusta. Där sprack den månadsbudgeten...haha. Det var jätteroligt och vi var packade som små sillar när vi åkte hem i Tanias söta lilla bil.

På eftermiddagen åkte vi till mamma o pappa i Sya för att umgås lite o rätt som det var dök Lennart upp. Han hade med sig en massa svamp, kantareller som var stor som en halv hand. Han kan plocka svamp han! Vi satt hos mamma o pappa hela kvällen o sjöng o spelade, Lennart är jätteduktig på att spela o sjunga o han o Jonas har nästintill samma smak. Vi drog hela repetoaren med Beatles, Stones, Mauro scocco, Anna-Lena Lösben, Fred Åkerström, Magnus Carlsson, Mikael Wieh, Björn Afselius, Weezer, Kinks, Pearl Jam osv. osv. Väldigt vid spridning på alla dessa musiker!Vid 1-tiden åkte vi hem från mamma o pappa, då hade vi nog suttit o sjungit sedan halv 9. Att det kan vara så himla kul att bara få sjunga, spela o umgås...tyvärr kan vi ju aldrig en hel låt, men vi kan massor av låtar istället. Jag kan kanske bara en textrad här o där, men melodierna minns jag utantill. Mamma var med oss hela tiden o bara satt o njöt. Det är sådana kvällar man verkligen minns!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback