lördagar är roligast

Igår var en trevlig dag till råga på allt. På förmiddagen var jag, mamma o morfar på kyrkogården och lämnade blommor till mormor. Jag hade plockat en jättefin bukett i mammas o pappas trädgård med rönbär, klematis, pionblad, hösteternell, höstrudbeckia o så den där gula blomman jag ej kan namnet på. Efter att vi vart på kyrkogården föreslog morfar att vi skulle åka o fika så vi tog en sväng till soldathemmet och fikade lite. Morfar är ju helt ensam hemma så han tyckte nog att det var skönt att få fördriva tiden lite, och iom att pappa inte var med (de drar inte riktigt jämnt) så tyckte han nog att det var ännu trevligare.

När vi kom hem igen så hämtade Jonas upp mig i Sya o vi åkte ner till Ödeshög där vi var bjudna på mat hos Jonas föräldrar. Johan o Elisabet med barn skulle också komma o vi skulle grilla o sitta ute. Tyvärr stod regnet som spön i backen o att sitta ute var det inte tal om. Efter maten spelade vi spel o hade det allmänt trevligt. Vi spelade Kampen mellan kvinna o man samt Så det kan låta. Det var jag som hade fått äran att dricka för kvällen o Jonas skulle köra så jag hade verkligen jättetrevligt. Jonas var dock den som briljerade i spelen, han och allvetande Elisabet kämpade tappert om förstaplatsen varje gång i Kampen mellan kvinna o man. När vi sedan kom till Så det kan låta var jag dock lite bättre, jag var typ den enda i som fakstikt vågade sjunga, en fördel om man spelar det spelet. Spelet Kampen mellan kvinna o man hade föresten ej spelats sedan första gången jag var hos Jonas föräldrar och träffade hans familj, för ca 4 år sedan, det var även första gången som Johan ringde till Elisabet. Det förde mycket gott med sig det där spelet, Johan o Elisabet har två barn, ett hus o har nyligen gift sig. Jonas o jag har visserligen inget av det där men vi ha hållt ihop i fem år.... (jaaa jag träffade inte hela Jonas familj förens efter ett år... det berodde inte på mig kan jag ju säga!)



91765-178
Johan o Elisabets bröllop
91765-179
En annan slags kamp mellan Kvinna o Man


Idag ska jag på auktion i Sya och sedan är vi bjudna på mat hos mamma o pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback